اخذ اولین مجوز بین المللی ساخت «تصفیه آب توازن» در خاورمیانه توسط یک شرکت ایرانی

اشتراک گذاری در facebook
Facebook
اشتراک گذاری در google
Google+
اشتراک گذاری در twitter
Twitter
اشتراک گذاری در linkedin
LinkedIn

دستگاه های «تصفیه آب توازن کشتی‌ها» ساخت شرکت دانش بنیان ره آوران آینده مجوز اولیه گرفت تا افتخار اولین و تنهاترین شرکت دارنده این مجوز بین المللی در خاور میانه متعلق به یک شرکت ایرانی باشد.

مهران ابراهیمیان؛ بازار: مجوز اولیه بین المللی ساخت دستگاه های تصفیه آب توازن توسط شرکت دانش بنیان ره آوران آینده دریا(راد) اخذ شد و به این ترتیب ضمن جلوگیری از خروج  حداقل ۵ میلیون دلار ارز، این شرکت به جمع ۵۰ شرکت دارنده مجوز در سطح دنیا شد.

اکنون شرکت دانش بنیان ره آوران آینده دریا (راد)  از شرکت های شرکت های تابعه ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) توانسته نام خود را به عنوان اولین و تنها شرکت دارنده این مجوز در منطقه خاورمیانه مطرح نماید.

به گزارش بازار مسئله انتقال گونه‌های مهاجم آبزی ناشی از تخلیه آب توازن کشتی‌ها به شکل یک معضل جهانی نمود یافته و از این رو در حوزه محیط زیستی با سخت گیری ها و بازرسی های بسیار سنگینی مواجه است.

در واقع عدم توجه به این موضوع صدمات غیر قابل جبرانی  به کشتی و محیط زیست وارد می کند و عدم اتفاق مقررات  مدیریت آب توازن کشتی  نشان از ناکارآمدی دولت صاحب پرچم، بی اعتبار شدن مجوز های تردد شرکت کشتی رانی و در برخی موارد منجر به اعمال مسئولیت های جزایی و مدنی  اهم از توقیف ویا محدودیت تردد می شود.

شرکت دانش بنیان ره آوران آینده دریا (راد)  از شرکت های تابعه ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) توانسته نام خود را به عنوان اولین و تنها شرکت دارنده این مجوز در منطقه خاورمیانه مطرح نماید.

لذا شرکت دانش بنیان ره آوران آینده دریا (راد) با توجه به دغدغه و اهمیت مسایل زیست محیطی و شناسایی این موضوع بعنوان یکی از گلوگاه های مهم کشور، در راستای بومی­ سازی این تکنولوژی برآمده و با تلاش شبانه روزی مهندسان جوان و برجسته کشور توانسته است با پیاده سازی و اجرای پروتکل های اعلامی سازمان بین المللی دریانوردی در داخل کشور مجوز  پایه ای (بیسیک) این سامانه را اخذ کند و امید است در آینده نزدیک مجوز نهایی اخذ شود.

آزمایش‌های کنترلی انجام شده، نشان داده‌اند که این سیستم، کلیه گونه‌های زیستی موجود در آب توازن و همچنین آلاینده‌ها و مواد آلی موجود در آب توازن کشتی‌ها را حذف می‌کند و می تواند به عنوان ابزاری مناسب در افزایش طول عمر کشتی و کاهش آلودگی آب دریا ناشی از تخلیه آب توازن کشتی ها در بنادر ایرانی و بین المللی مورد استفاده قرار گیرد.

کشتی ها بیش از ۹۰ درصد از محموله های تجاری را جابجا می کنند و تخمین زده می شود که روزانه در حدود ۱۰ میلیارد تن آب توازن بوسیله ۸۵۰۰۰ کشتی در سراسر دنیا جابجا می شود.

لینک خبر

مقالات بیشتر

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *